“Slipstrøm har en stærk forståelse for vores skole”

Efterskoleviceforstander

Vi valgte Slipstrøm, fordi de fra begyndelsen har udvist en stærk forståelse for netop vores skole. Vi vidste, hvilke udfordringer vi stod over for, men havde svært ved at tage første spadestik. Slipstrøm har været uundværlige i den strategi- og udviklingsproces, som vi har gennemgået. Der har  været en tydelig rød tråd i arbejdet hen imod at løse vores udfordringer og komme videre til det næste niveau.

Vi har hele tiden følt os hørt, og samarbejdet med Slipstrøm har taget udgangspunkt i en afslappet dialog, hvor teori er blevet omsat til praksis på en letfordøjelig måde. Slipstrøms har faciliteret en vifte af gode processer og  sikrer samtidig, at vi har fået eksekveret til tiden.

“Vi bliver hørt!”

Efterskoleelev

Jeg føler, at vi bliver hørt, når vi deltager i sådan en workshop. Det er os, som går på profilfagene, og derfor synes jeg også, at det giver god mening, at vi kan sige, hvad vi mener.

“Vores input bliver taget seriøst”

Efterskoleelev

Det var rart, at vi elever blev inviteret til at deltage i workshops om skolens profilfag. Det var godt at vide, at vi kunne have indflydelse og at vores input blev taget seriøst.

"Med Slipstrøm har vi implementeret en konkret og resultatskabende strategi"

Efterskoleforstander

Vi valgte Slipstrøm, da de fra starten havde en dyb forståelse for vores udgangspunkt. Slipstrøms konsulenter er helt nede på jorden, og de formår at omsætte teori og abstrakte ideer til håndgribelig praksis. Vi har fra starten haft en fælles platform, hvor fra vi kunne implementere en konkret, handlekraftig og resultatorienteret strategi. Slipstrøm har fra starten været eminente til at forstå vores kultur, udfordringer og muligheder. Hele processen har været stærkt funderet i og styret af kontinuerlige elev- og medarbejderundersøgelser. Vi har vi været positivt overraskede over, hvor stort et fokus Slipstrøm har på at inddrage hele organisationen. Bestyrelse, lærere, andre medarbejdere og elever har på den ene eller anden måde taget del i forandringsprocessen – enten til workshops, seminarer, undersøgelser eller lignende.